Apuls wenst u een (financieel) gezond en gelukkig 2024

Zoals u misschien al heeft gezien hebben wij ons logo iets veranderd. In het logo is nu een hartslag zichtbaar en wij zien dit beeld als de financiële hartslag van het bedrijf.


We werken met veel van onze klanten samen in een online boekhoudpakket en checken daarbij regelmatig de hartslag van het bedrijf. Dit als indicatie voor de financiële gezondheid van het bedrijf.

De financiële gezondheid van onze klant staat voorop 

Is het bedrijf gezond, hoe houd je het bedrijf gezond en wat kan preventief worden gedaan om te zorgen dat er een goed resultaat wordt behaald of dat het risico (op hartfalen) wordt beperkt? Wij monitoren onze klant via de financiële administratie en voorzien de ondernemer daar waar nodig tijdig van sturingsinformatie. Hierbij wordt gestuurd op basis van de (uitgesproken) verwachtingen van de klant, veelal ook vastgelegd in een gezamenlijk opgestelde jaarprognose. Dit is dan de leidraad voor de ondernemer en voor ons als adviseur. Wij kijken naar financiële resultaten, per maand/kwartaal of halfjaarlijks. Ook letten we op afwijkingen ten opzichte van de prognose en kijken hoe resultaten kunnen worden verbeterd. Bijvoorbeeld door samen met de ondernemer te komen tot een nieuwe prijsstelling van zijn of haar product of dienst. Een hoge omzet is mooi, maar het gaat om het resultaat onder aan de streep.

Kredietaanvraag 

Wij kijken of de onderneming nu voldoende financiering heeft, maar met name ook in de toekomst om bijvoorbeeld een groeidoel te kunnen halen. Als er nieuw krediet moet worden aangetrokken maken we samen met de ondernemer een kredietaanvraag en kijken we bij welke bank of instantie de grootste kans is op het verkrijgen van een krediet.


Belasting

Past de rechtsvorm van de onderneming nog bij de huidige omvang van de onderneming? Bij Apuls kijken we of dit het geval is en letten daarbij met name op het beperken van risico en optimalisatie van de belastingdruk. Ofwel, hoe zorgen we er voor dat de ondernemer niet te veel belasting betaalt.


Salarisadministratie

Ook de salarisadministratie wordt door ons verzorgd. Daarnaast controleren we of de heersende wet- en regelgeving goed wordt toegepast en geven vervolgens aan waar de mogelijkheden liggen voor het (fiscaal) aantrekkelijk belonen van medewerkers. Omdat de medewerkers, het menselijk kapitaal, zeker in de huidige tijd voor de ondernemer van het grootste belang zijn voor de continuïteit cq uitbouw van de onderneming.


Het behalen van ondernemersdoelen

Kortom, wij kijken naar het totaal van uw onderneming en faciliteren de ondernemer zodanig, dat hij of zij in staat is de gestelde ondernemersdoelen te behalen. Wij doen dit vanuit een maatwerk benadering. Een persoonlijke benadering, omdat elke ondernemer verschillend is en kiest voor een aanpak die bij hem of haar past. Hierbij is voor ons de automatisering een middel, maar het persoonlijk contact van het grootste belang.

De hartslag symboliseert voor ons de gezondheid en continuïteit van de ondernemer. Wij hebben er belang bij dat het onze klanten goed gaat en willen daar proactief aan bijdragen. Hier worden wij gelukkig van en ik hoop dat dit ook bij mag dragen aan het geluk van onze klanten.

Wij danken onze klanten voor de samenwerking en nodigen andere ondernemers uit vrijblijvend met ons in gesprek te gaan. Misschien dat wij ook voor u het verschil kunnen maken!

Jan de Vries en Jan Tabak

De voordelen van Apuls

Openingstijden

Heeft u een vraag?